Min forsta aldeles egna

Idag har jag och Lisa planerat var 4 dagar langa vandring. Vi har utrattat mycket viktiga saker. Jag har planerat manga vandringar och vandringsmenyer i mina dagar inom LPC och pa The Ecole men idag har jag for farsta gangen planerat klart en aldeles egen vandring. Sa spannade. Vi borjade dagen med att hamta biljetterna till hyddorna dar vi ska bo. Vi ahr bokat in oss pa the Kepler track som raknas som en av NZ:s Great Walks. Sedan blev det regnjackespaning at Lisa. Vi hittade snabbt en riktigt snygg gronbla jacka i kombination med byxor men vi behovde fundera pa saken. Nasta stopp var ett hus da rman kunde hyra kastruller och sovsackar sa dit bar det av. Utrustade med sackar for extra langa personer och en liten kastrull (??!!) gick vi till Subways for en stor fotlang macka. Dar planerades menyn som later:

Grotfrulle

Frukt, notter, morotter och muslibars bla till snacks (Mariekex sa klart)

Brod med palagg for Paula till Lunch och diverse ratter for Lisa till lunch

Pasta Pesto till middag 1

Couscous gryta a la Hostettler middag 2

Konstig frystorkad kycklinggryta till middag 3

Efter det gjorde vi kolhydrat uppladdning pa cafe medan vi beundrade Lisas tillslut nyinkopta regnjacka. Paula som frysigt pa den vindiga otago halvon virkade sig en mossa och var glad over deras nyinkopta polar fleecevantar. det var soligt pa cafet. valdigt soligt... Paula kopte darfor en keps ocksa. Den levde jag i resten av dagen coh troligen resten av resan. Sen blev vi storkunder pa supermarket igen.

Allt packat, nyvirkad mossa, kolhydrat uppladdade (Stooora kakor och mariekex...), glada och peppade. Nu kor vi! Hors igen efter vanmdringen. Kommer tillbaka till verkligheten den 20e februari.

//Paula

Kommentarer
Postat av: Mamma S

LYCKA TILL!! :) Skavsårsplåster?

2012-02-16 @ 11:56:09
Postat av: Kusin H

Jag vill veta hur den där konstiga frystorkade kycklinggrytan smakade sen....vandra försiktigt!

2012-02-17 @ 07:21:07
Postat av: G-mor

Lycka till med denna välplanerade vandringen. Verkar bli hur lyckat som helst!

2012-02-18 @ 15:49:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0