Veckans nomineringar

...

Veckans nya idrottsupplevelse: Kajakhajk
Veckans stinkbomb: Var frysvaska Maggan som nu fatt bada.
Veckans adrenalinkick: Fallskarmshoppningen i Queenstown
Vecknas glass: Patagonia alla smaker
Veckans otursurk: Var Japanska van Taka som tappade bort nyckel och fick betala for den. Vi hittade den sedan i laset...
Veckans mest ihoptrollade matratt: Ris med bakade bonor kokta med majs och morotter. Denna ratt i hard konkurrens av ketchup wrapsen pa hajken.
Veckans kandis: Han som spelar in Nya Zeelandska aventyrsfilmen for turister och bodde pa samma hostel som vi i Abel Tasman.
Veckans upptackt: Den enorma samnling nagellack som Ulan skankt Paula och som hittades forst nu. Tack Ullan!
Veckans underhallare: De svenska gycklarna som bjod pa sta pa axlarna konster, sang och ihopdiktade sagor.
Veckans cirkletavlingsvinnare: Delfinen!
Veckans storsa leenden: Paula och Lisa pa det svenska cafeet. Det gav oss till och med ett par gratis kringlor. Veckans solbranna: Var nya sota van Josefina som somnat med halva ansiktet mot solen pa Bondi Beach. We say no more...
Veckans dodsfall: Lisas Raybans-brillor som hon forst klev pa och som Paula sen sprackte glaset pa under lagningsforsoket...
Veckans kommentar: Var Brasilianska van om glaciaren: "Where is the ice mountain!?"
Vecknas konstigaste yrke: Mannen som jobbade som dykare pa laxodling med att hova upp doda laxar...
Veckans lyxigaste: Bubbelpoolen pa hostellet i kaikoura. Mys!

Kommentarer
Postat av: Mamma S

Veckans släktforskare: Björn, som har släktingar från 1600-talet i Grangärde

Veckans stressare: Morfar, som ville komma hem till Mellofinalen

Veckans ordningssammaste: Johanna, som hade packat 3 bokhyllor i små platta paket à la IKEA

Veckans starkaste: Björn, som bar in en enorm tjock-TV alldeles själv

Veckans snällaste: Linda och Johanna, som skruvade ihop bokhyllorna

Veckans förskräcktaste: Mormor, när hon såg Lisas Bungyjump!

Veckans sötaste: Elias i morfars rullstol!!!!

2012-03-11 @ 19:22:04
Postat av: Jessica

Hej och hå vad det händer saker! Jag tycker att paddlingen lät mysig även om jag är lite rädd för vatten. Erik tog sig under 6 timmar utan vidare träning. Det var väl bra tycker vi. Jag var världens gulligaste och mötte honom i mål och p-o som körde på 4.40 typ.. i onsdag åkte jag vill sthlm och har sett på konsert, firat internationella med en massa dans och träffade mina underbara vänner. Så jag är sjukt nöjd samtidigt som det är skönt att vara hemma igen. Jag älskar ju att vara hemma i vårat älskade hus. Kram på dig lisa, jag saknar dig fortfarande mycket men är ännu gladare att du verkar ha det så bra. Och så en kram till Paula.

2012-03-11 @ 20:16:16
Postat av: G-mor

Hahahahahah:)Låter som en helt magisk vecka. Hoppas lilla Paula har tinat upp. Det är nog bara mormor och jag som förstår hur man kan lida när man fryser. Inte roligt.

Här är väl allt som vanligt. Din G-far snubblade över ett par skidor som stod lutade mot garagedörren och skar upp hela underbenet. Han rusade in och tejpade fast en halvfull toarulle med isoleringstejp över såret. När jag efter fyra dagar upptäckte skadan och fick iväg honom till sjukhus så behöll dom honom där i 2 dagar eftersom han hade fått blodförgiftning. Uppenbarligen måste jag vakta honom mer noggrant än tidigare….

2012-03-14 @ 11:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0