Snart pa vag!

I kvall sa lamnar vi asien och drar vidare mot det land jag sa lange dromt om att besoka, Nya Zealand. Sista dagen i Kuala Lumpur har varit lite konstig och surrealistisk men verkar leda oss fram mot slutmalet: Flyplan i kvall.

I gar besokte jag marknaden for att utoka mitt stora forrad av sjalar. Det gick prima. Mina sjalar gar alla i nagon rod nyans dock... haha! Sedan hamtades Lisa upp pa hostellet och vi begav oss mot the Goldern triangle, efter en trevlig lasagnelunch i China town (Wooaaa vad trott jag ar pa asiatisk mat och skams lite over att jag valde lasagne...). Lisa tog in pa det kanda shoppingcentret med inomhus bergochdal-bana dar hon klippte sig med stora tvivel hosen Junior Stylist for 30 Rm (Mycket fint enligt Paula med Lisa tycker att snedluggen gar att diskuteras) och jag begav mig mot elekronikaffaren dar det var dags att ersatta min sonderfallna kamera med nagot tuffare, blaarem 14 mega pixligare och panormainstallning fran Fujifilm. Riktigt underbar ny kamera.

Pa kvllen foljde jag med de schwiziska vannerna ut pa lanternfstival for att ova tyskan. Vi upptackte da att halva Indiens befolkning hade tangt sig in i China Town for att ocksa fira festival.. haftigt!

I morse vacker en sjuk Lisa mig och vi packar ihop vara vaskor for att ge plats till nasta gang. Lisa kund inte ha valt en skummare dag att bli soffliggandes med ont i magen. Det pagar namligen drakfestival pa gatan. Femtioelva slagverksband drar runt med dansande drakar som ater vitkal som hangsut fram husen. Det vimlar av hogljudda manniskor och det ar otroligt kvavt varm och fuktigt i uften. Ar nog inte speciellt roligt for stackars Lisa. Jag har forsokt fixa infor avresan och med tva stora plastpasar till hemskickande paket banade jag mig ivag genom alla drakar och folk for att besoka postkontoret. Efter en smarre brottningsmarsch kommer jag fram for att inse att drakfstivalen och hindu-grottfestivalen lett till stangning avpostkontoret fram till onsdag... alternativen ar att lamna grejerna med den snalla hostelkillen eller slapa vidare dem till Nya Zealand for dyrare hemskickning darifran... Hmm. Vi ska nog komma pa nagot. Nu har vi i alla fall fatt biljetter utskrivna, vaskor packade och vet varifran vi maste ta bussen. Vi har fatt Lisas regnskydd tvattat (Den enoma jamande hankatten som bor pa hostellet hade anvant lisas regnskydd som toalett). Det enda som ska redas ut ar hur viska gora med vara prylar... Och sa vore det ju braom Lisas magkunde overtalas till att bli friskus igen.

Olika saker jag inte kommer sakna fran Asien:
Lukten av duriam frukten som overvalmar en pa gatan
Frasen: Tuck Tuck Miss? No sir... Tuck Tuck tomorrow miss?? GHA!!!!!
Konstat smutsiga naglar och det uppenbara behovet av manikyr trots att man svarar nej till alla manikyr forsaljare
Det svara valet mellan antarktisvindstorm fran flakten eller finsk bastu i sovrummet.

Nasta gang ni hor fran oss ar vi soder om ekvatorn sa langt man kan komma fran Sverige. Konstigt!

Paula

Kommentarer
Postat av: G-mor

Jag har också alltid velat se NZ (som vi ungdomar säger)! Jag antar att det inte ser ut som jag föreställer mig med med tatuerade urinvånare, hyddor och oändliga regnskogar kantade av träskmarker där man försöker odla sockerrör....Och kanske ett och annat piano på stranden?

Hoppas att du blir bättre snart Lisa! Morfi tyckte det var förunderligt att du var så nära att du till och med satt på deras köksbord när ni "skypade" (heter det så?) i helgen.

Kram, kram

2012-02-06 @ 18:43:25
Postat av: Mamma S

Stora Niklas?

2012-02-06 @ 19:29:59
Postat av: Mamma S

Hurra! Ni är framme! Väntar med spänning på nästa uppdatering!

2012-02-07 @ 16:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0