förkyld morgon

Att lisa ligger invirad i en stor filt och sidenlakan känns otroligt konstigt när jag vaknar. Förkyld och en förkylning som ska botas med en förmiddag på hotellet och apelsiner för 2,8 kronor iställe för de hutlösa tio haha. Det här är tredje gången vi försöker publicera detta inlägg och går det inte nu är det nog ödet att vi inte ska blogga om gårdagen... Igår var nämligen en BRA dag:-) till att börja med så fattade vi oss änligen på tunelbanan(där jag nästan blev av med min älskade schwizerkniv i säkerhetskontrollen). Vi tog oss till tågstationen där vi fick tag på de två sista biljetterna till krabi. Ankommer runt lunch kära lostintransasia vänner:-) utanför tågstationen blev det auktion mellan tuck tuch chaufförer med oss som utropsobjekt. Vi kunde därför välja och vaka bland priser och tog oss billigt till världens största guldbuddha. Den var så vacker och enorm att vi stannde jättelänge.

Fotnot: Världens största gyllene Lisa, och Buddha. Detta ledde till min första erfarenhet av lisahungersnöd. Lisas matradar sog på och stället avsöktes på två sekunder med inställningen MAT NU! Vi hamnade på en trevligrestautang trots att buddhan befann sig i chinatowns mekaniska kvarter... Paltkoma drabbades vi av och vi satt länge kvar och smidde planer kring kul spel på resa. Golden mount wat saket var nästa stopp och det var så häftigt. Drabbades nog av någon typ av buddhistiskt lugn där på toppeb av kullen i solnedgången medan klockorna klingade och buddhistik musik i högtalarna. Lisa tyckte klockorna var så fridfulla att hon tänkte installera några hemma.

Fotnot: Vackra Paula påväg ner för Golden Mount. Hon ångrade sig dock så ni behöver ej skaffa hörselkåpor till Ville! Snällt men betämt blev vi ombedda att lämna templet då det skulle stänga och vi begav oss mot kaosanroad. Turister i massor men turister är ju också massor av vårt slag: backpackers!!! Lisa blev påverkad av stämmningen på gatan och köpte mat i ett gatukök. För säkerhets skull fick hon lite lite av min hålla migfrisk medicin ordinerad av pappa). Jag vågade mig int på gatan ännu utan tog in öå restaurang där de visad en match ur championsleague. Lisa lärde mig och två australiensare allt om fotboll och allt det här resulterade i en hemlig förälskemse ( inte mängre så hemlig hehe) i manchester citys målvakt mi inte på gatan ännu utan tog in på restaurang där lisa lärde mig och två ausgraliensare allt om fotboll. Det ledde till att jag lider av en hemlig( inte längre så hemlig) förälskelse i manchester citys målvakt haha. När vi sedan gick in på en bakpacker packad pub kände vi oss väldigt glada över att ha träffat detta gäng med trevliga roliga öppna typer varav två misstänks vara fuskfinnar då de inte vågade prat finska med lisa... Vi kände oss också som nybörjare eftersom vi var bleka som lakan och inte skaffat alla backpacker attribut ännu.. Typ träsmycken och flätor i håret haha. Idag har varit en lugn dag. Lisa sover och äter medicin och hoppas bli bättre snart. Jag har tvättat och läst och lyssnat på musik och läst och skrivit dagbok. Men en lugn dag var skönt :-) i morgon kväll reser vi vidare med nattåget för att träffa lostintransasia.wordpress.com gänget i krabi:-) ser mycket fram emot det!! Ha det bra alla så hörs vi snart igen!

Kommentarer
Postat av: TobbeL

Kul rapport! Blir konvertering till buddismen väl tillbaka i Sverige? Lisa, håll dig på benen resten av resan. Förkyld kan ni vara väl hemma igen!

Hoppas ni får en fantastisk fortsättning på äventyret!

2011-12-21 @ 13:26:57
Postat av: G-mor

Det var då för väl att ni fick till inlägget tillslut så att jag inte missar något!! Kanske blev lilla Lisa frisk av av prata fotboll? hoppas kan man ju alltid! Ha det så kul imorgon! Krya på dig Lisa, kram!

2011-12-21 @ 17:12:28
Postat av: Mamma S

Trevlig uppdatering! Men jag undrar... Den där "medicinen" som pappa ordinerat? Börjar den på W??

Isåfall menar han nog att ni ska TVÄTTA HÄNDERNA med den! Det var väl det ni gjorde, eller hur???

Annars kan man bli förkyld!!!

2011-12-21 @ 21:56:27
Postat av: pappa A

Sitter här hemma och kollar bloggen. Huva va bra med detta internet - som skulle bli en flug som snart dansa över som Ines Usman en gång i tiden sa (1995).Ttråkigt för Lisa med förkylning men det går över. Kolla om de har kamferolja, vilket skall vara bra att smörja sig med (gammal traditionell hälsokur)



Lev o må



2011-12-21 @ 22:06:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0